„Un ciclu de somn se caracterizează printr-o organizare precisă: prepararea (somnul lent, lejer) și somnul paradoxal”, relatează prof. Damien Lejer, șeful Centre du sommeil, Paris. „Dar acest ciclu trebuie efectuat în general, noaptea. Numai debutul ciclului (somnul lejer, între 20 și 30 de minute) este propice pentru siestă, ale cărei virtuți sunt: repararea deficitului imunitar legat de privarea de somn, ameliorarea reactivității, concentrării și performanțelor, efecte asupra presiunii arteriale…Cronobiologii greci au demonstrat că persoanele care își acordă un scurt somn de 30 de minute de 3 ori pe săptămână au cu 37% mai scăzut riscul de a muri datorită unei probleme cardiace. Siestele scurte au efecte pozitive și asupra memoriei – rolul jucat de somn în memorare, via hipocampus. Este recomandat să se ațipească între orele 13 și 15, interval în care siesta este fiziologică: „orice siestă este avantajoasă, nu trebuie, deci, ezitat să <furi> 20 de minute de somn, oricare ar fi momentul zilei.”

clip_image002

De unde pot cumpăra produsele importate de MED.CO?
Unde pot duce la reparat produsele OMRON?
Cum pot deveni distribuitor sau partener MED.CO?
© S.C. MED.CO S.R.L. 2016 TOATE DREPTURILE REZERVATE

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimaţi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Mai multe informaţii.

Acest website foloseşte cookie-uri, atât cookie-uri proprii cât şi cookie-uri de la terţi pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia.

Închide